Hösten vi pratar om

Idag är det höst. Sådan höst som man läser om. Som man pratar om och som man ibland längtar till. September har hittills varit underbar! Strålande sol och träden börjar få sina fina färger.
Men idag vaknade vi till blåst och regn. Nicke sa åt mig att somna om jag som inte skulle till skolan idag. Som den snälla flickvän jag är vände jag mig om under täcket och somnade om. Riktigt skönt måste jag erkänna! Precis en sådan höstmorgon som man längtar till!
Nu har jag hunnit äta frukost i sängen, kollat mailen uppdaterat schemat i min kalender eftersom den smarta ical/iphone tekniken verkar ha lagt av.
Jag befinner mig fortfarande i sängen, i myskläder.
Nu ska här läsas!
Har faktiskt några sidor kvar sedan gårdagen eftersom Niklas hittade mig sovandes i soffan med en av böckerna i handen.
Inte så konstigt egentligen. Inte alls.
Det visar sig bara att jag inte är den där bokmalen jag hade misstankar om...
Puh! nu är jag jag igen och ingen annan.
Sån är jag.
Född sån ska va sån.
Hösthimmel, så blå kan den annars inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0