När man inte kan somna

Vi hyrde film igår och den höll på alldeles för länge för Josefine när hon ska sova inför en 06.15-morgon. Trots detta och trots nybäddad säng med vädrat svalt täcke kunde varken jag eller nicke somna.
Jag som somnar på fem röda i vanliga fall!
...
Jag förklarade för Nicke att det bara är att lägga sig till rätta, blunda och snart sover man. Trodde jag...
Istället började jag tänka och fundera. Tänka på vad jag skulle skriva här idag, att jag skulle skriva om min sömnbrist. Vilket jag gör.
Jag tänkte på Barack Obama och hans kommande nobelpris. Funderade över varför jag inte kan spela fotboll och vad jag skulle ha med mig till London, vilka kläder, böcker och liknande...
Dessutom hann jag tänka på julafton, vad jag skulle ha på mig idag och vad jag skulle göra åt alla de här tankarna för att kunna somna.
Efter ett par huvudvändningar somnade jag tids nog.
Filmmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0