Knäckebröd

Jag brukade knapra i mig knäckebröd hellre än bröd eftersom det vanliga brödet oftast blev torrt och trist efter ett par dagar. Men när jag flyttade in och ihop med Nicke skämde han bort mig med bröd. Jag har ätit bröd i flera månader nu och jag erkänner att jag tycker det är gott.
Men så fick jag en längtan efter knäckebröd igår kväll när jag skulle förbereda frukosten till idag.
(Jag laddar alltid kaffekokarn och gör ett par smörgåsar kvällen innan jag ska ta 7-tåget. Allt för att få sova 10 minuter till...)
Den här dagen blev det alltså knäckebröd med ost och paprika. Gott hade jag väntat mig.
Men besvikelsen kom när jag satte första tuggan i det annars så knapriga knäckebrödet.
Efter en natt i kylskåpet med ost och paprika hade de blivit mjuka.
Se som det ser ut!
Tur att smaken finns kvar. Men jag saknar det knaprande ljudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0