Fotbollslördag och slösöndag

Det var fotboll hela dagen igår.
Det började med Fifa-turnering här hemma med massa grabbar. Jag bakade äppelpaj för att visa min roll som kvinna i huset. Risken fanns ju att karlarna annars skulle ta över.
...
Direkt efter turneringen for vi till Jägarn för att se på "riktig fotboll".
Om man nu kan kalla den där "leken" dom gjorde på plan för riktig fotboll.
NU är det bevisat att vi inte kan förlita oss på stackars Zlatan. Världens bästa fotbollsspelare...
Han kan väl inte göra Barca-mål om han inte har någon som passar honom bollen.
Det är en lagsport, ingen klarar det själv även om han heter Zlatan.
Nog om min sågning av det svenska fotbollslandslaget. För vad vet jag, jag som inte ens vet vad offside är.
...
Idag är det söndag i alla fall. Och vi gör vårt bästa för att lägga besvikelsen bakom oss.
Tvätten går på högvarv, min karl står i badrummet och putsar kakel.
Jag kollar på idol och senare blir det god mat hos svärföräldrarna.
Tänkte avsluta dagen med att somna i en nybäddad säng.
Störtskönt. Illskönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0