Valborgsmässoafton

Jag är inte så värst van vid traditionellt valborgsfirande.Det där med elden och studenter och sånt. 
Men det är ju alltid trevligt att träffas och trivas. 
Därför blev det en massa steg inne i stan. Synd att jag glömde min stegräknarre men jag uppskattar att vi gick minst 500 00 steg... 
Odenblan, Sergelstorg, Stureplan, Humlegården, Kungsträdgården och ja allt det där fick jag se igår. Fyndade ett par jeans och en finfint linne. Jag har Emelie att tacka för den trevliga eftermiddagen. 

Vid åttatiden fick Linda guida mig ifrån Norrmalmstorg till Kungsträdgården och TGI Friday, inte för att jag firat Valborg och var rund under fötterna utan för att jag verkligen inte hade någon aning om vart jag var på kartan.
Nu vet jag förstås hur Norrmalmstorg ligger i förhållande till Kungsträdgården. 
Det är väl tur det. 

Efter god mat och god dryck och trevligt sällskap visade stockholmarna mig söder i nattetid. Upp i skrapan och Linda visade mig Huvudstaden ur fågelperspektiv. 
Fint var det och god dryck var det. 

Efter en stund i Stureplans köer var jag ändå rätt nöjd för kvällen. 
Jag hade trots allt gått och kånkat på min stora väska med två par byxor, skor, två koftor, smink, en klänning och min handväska i under hela kvällen. 
Jag kom väl att bli den där tjejen med väskan kan jag tänka. 

Så en espresso på Seven Eleven senare satt jag på tunnelbanan hem. 

Sov skönt i natt måste jag erkänna efter några samtal. Tack Niklas. 

Nu (håll i er tjejer) sitter jag i bikini och jobbar på bränna. Känn på den. 

Ha en fin dag i solen om du vill.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som om du börjar bli värsta storstadsbruden=)

Själv blir jag bättre och bättre nu, antibiotika fick jag igår. Kan man sola när man äter det tro??



Stekstek

2009-05-01 @ 13:35:14
URL: http://emmacarolinelundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0