Sväller

En helt klart njutbar helg har det varit. Oerhört lugn och skön med för mycket mat, våfflor och choklad. Ja, det är sant, Josefine ha svällt en hel del i helgen. 

Jag har ett behov av choklad, det är väl en last kan man säga. Jag borde dock lära mig att lagom är bäst, och att det faktiskt är godare att äta i rimliga mängder och där med slipper den illa mående känslan efteråt. Problemet är bara att just under intaget av de läckra smakerna ökar behovet, och jag vill bara ha meeer, jag får inte nog. 
Men jag ska försöka hejda mig nästa gång. 

 Förklaringen till de 6-7 våfflorna jag åt i lördags ligger i pålägget, jag äter inte glass eller grädde på dom, utan endas socker och ibland lite sylt. 
Och chokladsås med glass a la Martin Johansson (50 g smör, 1,5 dl grädde, 3 dl socker och 1,5 msk kakao) är en smak och njutning för sig.  

Eftersom det är måndag idag lovar jag att undvika sötsakerna. Om jag skulle stoppa i mig något får det bli i rimliga mängder. Jag ska ju orka tänka också. 

Tur att det inte är jul. Då har jag nog förätit mig på dessa RockyRoad. 
Eller kan man föräta sig på choklad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0