Att uppleva ett flow

Har du någon gång upplevt flow? En sådan där känsla då allt känns perfekt. Det kan vara när du avnjuter en kopp kaffe, är på en konsert och ääälskar musiken, en dag nere vid havet, en stund på gymmet eller framför tv:n ja när som helst när allt känns underbart bra. Man är lycklig och lever just då i nuet. 
Det har pratats en del om flow under några föreläsningar under året på Event Management-programmet. Att lyckas få besökarna på ett event att uppleva ett flow. Inte helt lätt det där har vi kommit fram till. Och när en föreläsare vid namn Bengt-Erik frågade oss om vi upplevt ett flow någon gång var det inte många som svarade. 

Men jag ska säga dig, att idag fick jag känna på det. 
Det började smyga sig på mig redan vid intaget av den otroligt goda chokladen i form av praliner som jag och Niklas stoppade i oss tidigare idag. 
Vi utbrast: mm, MMM och ååå och aaah vad gott. 
Efter det spenderades en timme nere på Atletica, AfroAerobic var det som gällde, och plötsligt kändes allt hel och hållet perfekt. Jag bara slets med i den afrikanska musiken, trummorna spelade och håret slängde. Jag älskar den där musiken, den där dansen. Kroppen liksom fylldes på med energi och efter det har leendet inte lämnat läpparna. 
Nu vill jag åka till Afrika och uppleva ett ännu starkare flow (för det borde jag ju göra när jag lyckades uppleva det inne på Atletica genom att bara höra musiken).

Men först:
Våfflor med massa sylt och Robinsson 2009. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0