Hålla tummarna.

Jag ska ta mig en promenad längs havet idag. Bara för att tänka och fundera lite. Ofta lyssnar jag på musik när jag är ute och går, ofta relaterar jag tankarna till sången, men idag ska tankeverksamheten få sjunga sin egna melodi.Utan någon som helst påverkan av annan musik.
Jag ska fundera på hur bra jag har det, hur lycklig jag är och vad små mina enstaka bekymmer är. (Jag menar barnen i Afrika svälter fortfarande...) Jag har det alldeles för bra om jag tänker efter. 

Det värsta är att man inte är medveten om det förens det är försent, det brukar ju vara så, tyvärr. 
Det värsta är också att när som helst var som helst kan det hela förstöras och det där då man börjar fundera på hur bra man faktiskt Hade det. 
Därför ska jag fundera på hur bra jag faktiskt Har det nu och här. Jag ska fundera på hur jag kan känna mig mer lyckligt lottad över att jag har det som jag har det. 

Sen ska jag hålla tummarna, och be (om jag hade varit så pass religiös) för att det kommer gå bra och bli bättre för dom som inte har det som jag, just nu, här och nu. 



Ta dig en funderare på det där. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0