Förväntningar

Coldplay, U2, Tomas Ledin, Winnerbäck, Melissa Horn you name it. Jag vill så gärna besöka deras spelningar i vår/sommar. 
Mitt jobbschema för sommaren är på väg och jag ser fram emot att se det (det kan låta konstigt, men det är saaant). 
Jag ska börja planera, längta och skapa förväntningar inför den ljuva sommartiden.
  Jag ska leta fram solglasögonen, bränna strumpbyxor, och äta glass. 
Dessutom ska jag försöka att hinna njuta varje dag. Möta våren i störststan Stockholm, skriva examensarbete, inte stressa för mycket och börja plugga på tentan som är om två veckor. 
Och självklart ha förbaskat roligt!

Har du tänkt på så mycket förväntningar man har inför våren, det är väl därför man reder ut det här med vintern kan jag tänka. Men snart sitter man här igen, i regn och rusk och funderar på vart sommaren tog vägen, och våren som inte kom. Det bästa vore om jag kunde ta med alla mina förväntningar och sätta dem i verklighet precis så som jag förväntar mig dem. Så att jag kan njuta av dem precis på samma sätt som jag förväntat mig. Det handlar väl om att stanna upp och känna efter som jag säkert skrivit här förut. 
Snälla du, njut, inte bara nu utan när det verkligen sker. 
Förväntningarna alltså. 


Här vill Lovisa vakna upp. 
Jag vill veta hur man gör.
Annars är jag nöjd med att bara titta på. Det ser så fint ut. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0