Fel rutin

Jag gjorde fel i morse. Satte väckarklockan en timme tidigare än telefonen. Jag tänkte att om jag skulle vara pigg kunde jag gå upp en timme tidigare och kanske ta en promenad eller göra något vettigt. Men så blev inte fallet. 07.10 vaknade jag av väckarklockan och "gryningsljuset" ifrån den. Trött som jag var låg jag kvar i sängen för att somna om. 07.30 vaknade jag igen av att radion i väckarklockan sattes igång, P1 är inte skitkul att försöka somna till. Till slut somnade jag om och vaknade igen vid 08.30 av alarmet på telefonen men då hade ju gryningsljuset försvunnit och det var mörkare i rummet än timmen innan. 

Helt fel rutin, helt fel start på dagen. 

Och idag är jag skoltrött. Ni får ursäkta. Jag lovar att följa min gamla rutin imorgon. 
Vilket betyder att jag ska vakna 07.10 av gryningsljuset, 07.25 sätts P1 igång, 07.30 börjar nyheterna och mitt alarm på telefonen ringer. Då går jag upp och dagen börjar bra, bättre än idag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0