Bortskämd

Jag går och tror att allt ska fungera som det ska, jag tar för givet att vattnet ska rinna när jag sätter på kranen, att ugnen ska bli varm när jag sätter på den, att lampan ska lysa när jag tänder den, att jag ska vakna upp i en varm och skön lägenhet till ljudet av klockradion. 
Men det är inte alltid så självklart. Tro mig. 
Min lägenhet är svart, kall och ur funktion kan man säga. Det är något fel på elcentralen nere i källaren, i det låsta rummet. Inte visste jag det igår kväll när jag kom hem. 
Självklart var jag tvungen att testa strömbrytaren 4,5,6 gånger innan jag förstod att lampan funkar nog inte. Jag gick till nästa, men den fungerade ju inte den heller. Det är vid sådana här stunder som jag önskar att jag är mer händig, eller gick elprogrammet på gymnasiet. Tur är nu då att det finns eldsjälar som kan komma till undsättning. 
Vad vore mitt liv utan karlar? Även om problemet inte löstes kändes det bättre med en karl i huset. 
Först nu på morgonen fick jag förklaringen att det var fel på elcentralen och att det kan ta en stund innan den fungerar igen, jaha, då blir det mys med värmeljus ikväll. Det kan ju vara fint, kul med lite förändringar i vardagen. Bara jag slipper frysa. Men tänk på stackarna som alltid har det så Josefine. Tänk på dom stackarna. Och te är ju faktiskt gott, frågan är bara hur jag ska varma vattnet, spisen var inte helt ok idag.   

Men lika glad för det är jag men gladast är nog....vem?


Frysta bär, precis som mina fötter.

Kommentarer
Postat av: hanna

det är ju faktiskt mysigt me värmeljus o så.. mne ändåå.. jag hade blitt toknojjig om inte elen funkat. usch, gilla in de dära! Men GLAD kan man va när man har vänner/karlar i sin närhet som ställer upp =) o ca vore våra liv utan DIG jossijoss? TRÅKIGT!

2009-03-12 @ 11:15:17
URL: http://hannathehanna.blogg.se/
Postat av: Lottan

Men stackare!! =(

som sagt, du får gärna komma hit!

Vi har te! varmt te! =)

puss

2009-03-12 @ 11:20:40
URL: http://lottanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0