Vilken härlig dag

En mycket glad Josefine vaknade upp till sin gryningslampa idag. Solen sken och fåglarna kvittrade, trodde jag då. I sängen. Det visade sig att det var fem grader plus och gråtrist. Men vad gör det när man vaknat som om det vore en underbar sommardag? Bara fortsätter att njuuuta. 
Janna kom hit, vi satt och prata om både det ena och det andra. Det var riktigt mysigt. Sen blev det en runda nere på stan. Hade lite ärenden. 
Carro och Frida hjälpte mig att välja vilken väska jag skulle köpa. Eller rättare sagt de såg till att jag ändrade uppfattning om att jo, den större och billigare väskan är bättre än den mindre och dyrare. Det blev helt enkelt en hockeytrunk som jag själv kunde få plats i. Så nu behöver inte mamma oroa sig att jag ska packa för mycket, eller handla för mycket när jag väl är uppe i Åre. Jag kan ju ta med mig hela min garderob, nästan. 

Sen var vi tre hurtiga ihop och tog oss en promenad bort till Lassabacka för att köpa ett lås till min snowboard, hade tänkt att behålla den tills nästa år med. Och inte göra en repris i favorit och bli bestulen uppe i Åre. Vi kunde inte motstå Sibylla som låg rätt över parkeringen när vi kom ut ifrån intersport. Så det blev en efterlängtad lunch på Sibylla. Gott var det, och mätt blev jag. 

Det bästa är nog ändå att min studentkårsavgift är makulerad och jag ska bara behöva betala hälften. Och att Eva (sekreterare till hyresvärden) stoppade mig i dörren förut. Min hyra för januari har dragits två gånger så jag ska få tillbaka 4250 kr!! Att så rik man känner sig :)

Sen så är jag väldigt glad för Patrik som ska vara arbetsledare för första gången på måndag! 
Fan vad bra du är på det du gööör. 

Nu blir det en skön stund i solariet tänkte jag. 

Sen ser jag faktiskt fram emot att få träffa SAAAAANDYYY!

Jag är glad idag. Det är en bra dag idag. 

Trevlig helg på dig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0