Ska vi leka?

Har du någon gång tänkt att livet kanske bara är en lek. Allt vi gör ingår i leken som går ut på att någon måste vinna. Fast egentligen är vi alla vinnare på något sätt, i olika delar av leken. 
Sen kan leken lekas snällt eller mindre snällt. Just nu verkar det som att jag är med i en del av leken, och min motståndare tar den verkligen på allvar. Han vill verkligen vinna det här, den här leken. 
.  
Men vad får man ut av det? Vad vinner man egentligen? Ära och berömmelse låter ju alltid bra, men just vid den här situationen är det inte ens i närheten av vad man vinner. Kanske vinner man ett brutet ben eller hjärta? 
Eller varför inte bara ett dåligt samvete?


Jag tycker bättre om att leka snälla lekar, när alla är vänner, när vi gör det tillsammans för att det är roligt och för att vi trivs med det. Träffas och trivs liksom. Sen om det är en lek vi leker eller om livet bara är så här. Tycker jag ändå att det viktigaste är att man mår bra och har kul. 

Jag är ingen dålig förlorare i alla fall :)


Grönt symboliserar tillväxt, harmoni, fräschör och fertilitet och antyder stabilitet och uthållighet. 
(Bara så du vet)

Kommentarer
Postat av: Carro

You go girl...if he wants to play let him play :P

2009-01-30 @ 12:36:45
URL: http://livetpakyrkogatan.blogg.se/
Postat av: Carro

förresten ska du inte lägga till lite länkar till dina kära vänner o annat skoj!? hahah kram

2009-01-30 @ 12:37:52
URL: http://livetpakyrkogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0