Knäckebröd.

Knäckebröd är det bästa. Det bör man alltid ha hemma. Knäckebröd och gott te. Ägg är också bra. Det är gott, men blir mätt sen finns det dom som säger att det är nyttigt. Man kan variera sig i ägg-världen också. Mosade ägg, hårdkokta ägg, mediumkokta ägg, löskokta ägg, ägg med salt, ägg med peppar (!), ägg med kaviar, kalla ägg, varma ägg, okokta ägg, vändstekta ägg, stekta ägg, scrambled eggs, äggröra, and so on.... 

Jag måste slänga ut mina döda blommor idag, och gå till återvinningsstationen med skräp. Har lite flaskor som bör pantas med. Jag blev glad när jag hittade en bortglömd bonuscheck ifrån Ica när jag rotade bland mina "viktiga papper", så det blir lite shopping nere på kvantum eftersom jag idag kan utnyttja två bonuscheckar a´50 kr. 
Det blir en runda på stan med. 

Jag kom fram till att den här sysselsättningen som vi valt, att vara student är helt rätt för mig  just i den här delen av livet. Vi har roat oss en vecka i Åre, utan någon som helst tanke på skolarbete då våra kurser inte dragit igång än. Vi har en föreläsning, en introduktion på tisdag, sen är vi leeeediga tills nästa tisdag då kursen verkligen drar igång. Och eftersom det bara är introduktion nu på tisdag antar jag att vi inte kommer ha något för oss än att beställa böcker den resterande veckan. 
Det bästa just nu är i alla fall att csn har stoppat in lite pengar på kontot. Så nu kan vi faktiskt leva med. Eller?

Ikväll ska vi fira Jägarn. Det ser jag fram emot. :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

men lilla syster det är bara vissa studenter som har det så slappt:)

2009-01-24 @ 13:31:53
Postat av: Josefine

Är det sant? :)

2009-01-24 @ 16:04:54
URL: http://josefinehildaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0