Beach 2009

Den här dagen har inte varit händelserik måste jag erkänna. Jag har ännu inte varit utanför dörren. Men det planeras att göras senare. Något som jag där emot har gjort, det är köttfärssås, med smak den här gången. Jag är helnöjd. Konstigt nog hade maten jag stoppade i mig en ovanlig konsistens mer åt gröt och gegga än åt spagetti och köttfärssås. Kan detta bero på att jag vant mig vid att äta fullkornspasta möjligtvis? Eller har det med den rivna moroten jag kryddade köttfärsen med? Hur som helst så var det gott, trots konstig konsistens. 

Skulle det nu vara så att jag vant mig och i så fall tycker bättre om fullkornspasta är det ändå en positiv framgång av mig. Jag som inte gillar sallad kan i alla fall säga att numera äter jag fullkornspasta, knäckebröd och ibland trycker jag i mig det gröna gräset. Allt detta kan möjligtvis vara en bieffekt av att jag önskar att vara trimmad till beach 2009. Nog vet jag innerst inne att jag inte får ha för höga förväntningar på mig själv då jag faktiskt gillar mat och tv. Det viktigaste är ändå att man gör sitt bästa som mamma säger. 

Att jag och Hanna avbokade vår planerade träning igår och åt pizza och tittade på film med våra vänner är för mig ok med tanke på att vi faktiskt dansade natten före, och har slängt oss ner för Åres backar i fem dagar. Träning på söndagar ger ändå ingenting som Hanna säger. Så varför utsätta sig för att må sämre än vad vi redan gjorde?

Tyvärr har en liten förkylning smugit sig på mig. Så vi får se hur pigg jag är framåt i veckan. Jag är ändå tillräckligt nöjd med att jag inte stoppat en godisbit i mun under hela 2009. Sakta men säkert kanske jag kan trappa av med allt vad ett osunt liv innebär och då träna meeeer och äta bättre. 

Beach 2009 here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0