Håll benen högt

Varför lägger man benen högre upp, på en pall eller soffborden när man vill sitta bekvämt? Som när man ser på film eller bara är fast i soffan, en stund. Det är ju i den ställningen (typ) som man ligger i sängen när man ska sova, benen högt upp. Jag har en känsla av att de beror på blodets omlopp, det måste vara lättare för blodet att färdas när man ligger rakt eller?
 Hur som helst så är det skönt att ligga med benen högt upp. 
Jag gjorde det på tåget upp till Åre när vi skulle sova, försökte till och med ligga med benen på bordet framför mig som var för högt redan när man satt vid det, jag trängdes med Lovisa mitt emot, mina fötter under hennes rumpa. Sitter jag här i soffan ligger oftast benen på bordet. Det är något visst med det där.... 

Eftersom jag inte är så värst insatt i blodomloppet och hur det kan påverkas beroende på vilken ställning man befinner sig i skulle jag vara jätteglad om du som är mer insatt kan förklara för mig varför det är skönt att ha benen högt upp?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0