Fest i munnen

Jag är rätt förtjust i mat, det ligger väl i blodet kan man tänka. Har alltid tyckt som att ha fest i munnen som Sandra säger. 
Jag äter allt brukar jag säga, tycker om allt. Laga mat är trevligt också, då kan man ju göra maten precis som man vill, fet, smal, äcklig, god, krämig, gräddig, torr, färsk, fryst, tinad eller ja, du förstår. 
Tyvärr är det så att jag är inge vidare på det där med matlagning, min mat blir oftast smaklös och består av en konstig blandning gärna kyckling eller fisk, med någon frukt och sås, gärna pasta eller ris, det är enkelt. Potatis tar alldeles för lång tid att skala. Jag försöker få i lite grönsaker med. 
Men som sagt, jag är inge vidare på det där. Inte alls bra kan jag tycka ibland. Tyvärr. 
Därför fasa jag lite för den kommande lunchen som kommer bestå av lax och räkor i en klumpig limesås med äpple, det kommer serveras ris till det här och kokta bönor. Häääärlig blandning. Men dock inte så god som jag önskar. 
Det är väl tanken som räknas (man man nu kan använda den där frasen vid alla tänkbara sammanhang, som t.ex. det här).
Kanske borde jag fast i 40 dagar, fram till Påsk, det står det ju i kalendern i alla fall. Men tänk så trött jag varit på drycker efter det. Jag får väl synda, frestelsen vinner. Mat är trots mina dåliga ihopkok rätt bra ändå. 
Jag kan ju i alla fall skölja ner den med någon dryck, typ vatten. 

     
Axel är också glad i mat, det ligger väl i blodet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0