Stanna tiden

Ibland önskar jag att jag kunde stanna tiden. Inte på så sätt att allt och alla frös och inget hände utan att bara tiden stannade, så man kan göra det där man gör just då hur länge man vill. Inga måsten eller annat man borde göra, bara vara där för stunden och riktigt njuta av den.
Jag är lite av en livsnjutare, eller jag önskar jag var det, kanske mer än vad jag är. 
Något som jag gärna gör är att stanna upp bara för att se hur andra gör. Det kan vara en stund på en bänk där man sitter och ser alla andra som stressar runt på stan eller liknande. Ibland kan man studera en viss person och själv känna sig glad över dennes möte men den han eller hon väntade på. Jag gör oftast detta på stationen, tågstationen, där är nästan alla på väg någon stans eller så väntar de på någon annan. Nästan alla är förväntansfulla över något och nästan alltid kommer jag på mig själv att sitta och småle. Att leva på andras lycka liksom. 
Så varför inte försöka stanna tiden mer? 
Det bästa vore om man kunde göra det när man är med om något alldeles speciellt, något som man vill njuta av en liten stund till. 


Jag liksom stannade upp för att bevara just den här stunden.  


Kommentarer
Postat av: John

Så tänker jag också, men jag brukar inte känna att jag har tid att stanna och kolla in folk så ofta. Kanske inte tillräckligt ofta. Men hur som helst så kanske du borde tänka efter om du menade att DU kan studera en viss person, eller om man kan det. En annan sak du borde tänka på är 1: vem den här man är samt 2: någon och stans skulle kunna bli ett enda ord om du ansträngde dig lite. Men som min kompis Maria sa; "Att redigera och hålla på att ändra och göra sig till är också att censurera". Mycket oexakt citerat! Nu ska jag sova!!

2009-02-16 @ 22:35:37
URL: http://www.knytkalas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0