Sprid lite kärlek

 Tanken är väl att jag vill sprida lite kärlek idag. 
Jag tycker att den här dagen är allt bra. Inte alls överskattad eller onödig på något vis. Jag tror att vi är i behov av den, vi måste stanna upp för att se och känna av verkligheten en stund. 
Se de som älskar oss och veta att dom gör det.
 Annars går ju dagarna förbi som på ett rullband, vardag efter vardag, helg efter helg, och vi är lyckliga, frustrerade, ledsna, glada, trötta, överenergiska osv. Men vet vi mitt i rusningen (den verkliga vardagen)  vem det är som bryr sig mest och som är mest lycklig över att ha dig i sin närhet? 
Och framförallt, vet den personenen som Du bryr dig mest om, eller tycker mest om, vet den om att Du gör det?

Ta dig en funderare på det, och glöm inte att göra någon glad idag genom en gest, 
hälsning eller varför inte bara en kram och puss. 

                         
Se nu till att träffas och trivs idag, med någon du tycker om. 
Bara för ett kort ögonblick. Ni är ändå snart på väg in i rusningen. Och glömmer stanna upp. 

Kommentarer
Postat av: Andreas

eller så kan man göra som jag, ligga i garaget och fixa färdigt den gamle jänkebilen så den bilr färdig till wheels n wings...

2009-02-14 @ 12:27:22
Postat av: John

Glad alla hjärtans dag! Eller vad man nu säger. Jag tror det där med blodomloppet, att blodet har lättare att fördelas vid liggande ställningar, stämmer bra. Det blir nog lättare att slappna av när blodet slipper färdas uppåt, som när du står. Även när luftvägar är fria och kroppen kanske ligger under ett mysigt täcke. Då slipper den ju hålla värmen själv också. Motsatsen däremot, att stå på botten av en djupfryst sjö med en snara runt halsen kommer ju inte alls att kännas lika avslappnat. Så jag tror att du är något på spåren där. Jag vill ha en länk till min blogg från din, är det något du kan ordna sådär hux flux bara? Eller vill du ha betalt för det?

2009-02-14 @ 12:39:10
URL: http://www.knytkalas.se
Postat av: Helen Daugaard

Hej josse du e allt underbar du =) det ville ja bara säga =) hehe



Ha en kanon dag!

2009-02-14 @ 14:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0