She was not only 16 and not to young to be drinking wine.

Det här med att fylla år tycker jag än så länge är trevligt. Det beror antagligen på att jag fortfarande är så ung och ser fram emot att bli ett år äldre. Frågan är när jag börjar få åldersnojor? Då man inte vill bli äldre och tycker att man helst kan hoppa över födelsedagen för det är ju fruktansvärt onödigt att fira något så hemskt som att man blir ännu ett år äldre. Men än har inte min rygg börjat värka inte lederna för den delen heller. Dessutom mår jag kanon. Frågan är om min kära syster gör det också?
Nedan följer en intervju med min syster Louise, idag den 21 februari 2009 då hon fyller 23 år. 

-Hej Louise, Grattis på födelsedagen!
*Tacktack.
-Hur känns det att fylla 23 idag?
*Det känns bra. 23-åringar har högst klackar, har jag läst. 
-Du börjar inte få några åldersnojor än?
*Nä, inte än.
-Har du sett fram emot den här dagen, den 21 februari 2009, då du faktiskt fyller 23 år?
*Öööö, nä egentligen inte. Men det är trevligt att få presenter. 
-Jaha, så då kan man kalla det att du ändå har börjat se födelsedagen som en överskattad dag? Med tanke på att du inte sett fram emot den?
*Ööö, nej det kan man nog inte säga. Födelsedagar är bra. 
-På vilket sätt då?
*För att man får presenter, man blir uppassad en hel dag och.... jag vet inte. Du ställer så lustiga frågor. 
-Ok. Så du ser fram emot nästa födelsedag då också? Den 21 februari 2010 då du fyller 24 år?
*Ja, 24 låter bra också. 
-Vad säger du om 25 då?
*Hahahahahahahaha

Antagligen kan jag vara lugn ett par år till, det kommer alltså kännas bra att fylla år tills man blir 25. 
Tack-som-fan. Men vem vet, när jag fyller 25 kanske det är det nya 20? Vem vet. 


Sån blir man. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0