Någon som tycker om dig

Det där med att skaffa en hund. Det har jag funderat praktiskt taget på i hela mitt liv. Tänk så mysigt det hade varit. Alltid någon som är glad när man kommer hem, och är glad över att se en, en som kan värma sängen när man är ensam och en som alltid gör en glad och tröstar en då något är fel. Jag kommer på mig själv med ett leende på läpparna när jag tänker på det. 
Liten eller stor spelar egentligen ingen roll när jag ser till förgylla-dagen-argumentet. Visst är det mer jobb med en stor hund men det får man ju vara förberedd på. Jag har alltid varit svag för lite mindre hundar, inte allt för små utan lagom. En liten vit tuss som springer runt och trivs bäst uppe i knäet kan jag tänka mig. Men så igår, innan jag skulle somna slog tanken mig att en liten större hund är inte heller fel. Faktiskt. 
Därför är jag kluven nu och vet inte riktigt vilken hund jag vill ha. Jag som alltid, i näst intill hela mitt liv, velat ha en liten mysig hund börjar funderar på storleken större. 
Tur att jag inte behöver bestämma mig idag. Tids nog gör jag väl det, och det är väl då jag är redo för att utveckla mina jag. Jag och hunden som det ser ut just nu. Namn får jag fundera på då, jag menar det är ju jättetöntigt med att kalla en stor bjässe för fiffi eller plutten. Nä, det ska ju klinga riktigt fint. 

Hur det sen blir med ras och namn, det spelar egentligen ingen roll, det blir nog en favorit i alla fall. 


Fast molly är nog hittills favoriten. Det bara ääär så. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0