Londonväder

Igår råkade jag nämna att vår vinter bara består av regn, dis och enstaka plusgrader. Förlåt mig om jag hade en förutfattad mening om det. Grejen är den att här hemma i Småland (där jag befinner mig för tillfället, under helgen) vräker snön ner, mamma är ute och skottar och träden är tunga av snön. I like it a looooot :) Funderar på att gå ut och göra en snögubbe eller liknande innan pappa kommer hem. Det hade väl varit en fin hälsning. "Hej Pappa! Nu är jag hemma!!" 

Idag kallar vi detta väder för londonväder eftersom storstaden hade kaos då snön råkade hamna där. 9 miljoner människor står still och kan inte ta sig någonstans, men åka till månen kan vi.... Frågan är bara om man gör rätt sak liksom? 
Jag vet inte om det här inlägget får någon sammanhang, man kan tro att jag hällt i mig en flaska vin eller liknande när jag sitter här hemma och sluddrar och bryter mer än någonsin på det Småländska språket. 

Nu ska jag ut och skotta innan det blir lunch. 
Resten av dagen kommer bestå av: 
Simning tillsammans med min Evelina och min Johanna i Gnosjös nyrenoverade badhus, en stund hos farmor och farfar, bankmöte, och middag på Lilla Krogen tillsammans med Evelina, Johanna och Marie. 
Om du undrar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0