Bubbel i magen

Efter en tanke var det ju bara ett måste att testa skillnaden på Loka och Ramlösa. Min uppfattning är den att Ramlösa är betydligt godare än Loka, Ramlösa känns lite bättre, lite fiiinare som man säger någon annanstans. :)
Men efter en undersökning av de båda dryckerna (smak: citron och citrus) kom jag fram till att jag inte kunde smaka av någon skillnad, men jag ville väldigt gärna säga att Ramlösan är bättre och godare. 
Hur kunde då Lokas citron smaka typ precis (enligt mig) som Ramlösans Citrus? Det ska ju inte vara samma smak ens? Är det kolsyran som gör det? Eller väljer Ramlösa att döpa drycken till citrus för att det låter bättre, trots att smaken är citron egentligen?

Hur som helst bubblar det en hel del i magen efteråt vilket jag inte riiiktigt är förtjust i. Men ändå dricker jag bubblet  - det är ju trots allt fest-i-munnen, jag lurar mig själv och tror att jag är mättare än vad jag är och sedan mår lite sämre på grund av allt bubbel i magen. Men jag kommer väl ändå fortsätta att dricka bubblet kan jag tro.
 Och trots jämförelsens resultat kommer jag fortsätta att köpa Ramlösa, jag är en Ramlösare helt enkelt. 

Nästa gång blir det en jämförelse mellan Loka Naturell och Ramlösa Naturell. Och efter det alla de andra goda smakerna. 


Här var det bubbel i drivor, vågor gillar jag bättre trots dom goda smakerna
som finns i bubbelvatten (mineralvatten).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0