Du är ju helt unika, precis som alla andra.

Jag köpte en bok igår, inte en litterär bok (nej fy sjutton) utan en notbok. Hits 2008, jättekäckt. Det är skönt att sätta sig framför pianot och bara rensa tankarna ibland. Jag tro det kan jämföras med diskning vilket är en lättare grad av meditation. Du tar en tallrik, en diskborste och diskar, oftast har du ett specifikt sätt att diska på. Grejen är den att du inte tänker på något annat än vad du gör då, just för stunden. Du tar en tallrik och en diskborste... 

Meditation handlar om att du ska få stopp på dina tankar, att stilla ditt sinne, genom fokusering och koncentration kombinerat med avspänning. Du lyssnar helt enkelt inåt, på dig själv. 

Precis så är det för mig framför pianot om du undrar. Det handlar om att hitta rätt tangenter i rätt takt på rätt sätt. Sen ska jag försöka få till sången med vilket inte alltid är så lätt. Ibland spelar jag bara melodin och nynnar texten i huvudet. Då kan jag komma på mig själv, att så fel jag haft. Ibland hör man en låt på radion och man sjunger med, man tror att man kan texten men så visar det sig att så är inte fallet. Så som "en ängel i Vietnam" istället för "en ängel i min famn". (Inga namn nämnda)

Hur som helst så är piano-speleriet mitt sätt att koppla av och lämna verkligheten för en stund. Det är skönt. Jag tror alla behöver det ibland, på sitt eget sätt. För du är ju helt unika, precis som alla andra. Glöm inte det. 


Finns det inget piano i närheten brukar jag gå hit. 
Det är jäkligt bra meditation också.
Bara se och njut. 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hejsan!

Jag hittade din blogg i campus varbergs katalog! Funderar själv på att söka till event management. Men vill höra mer om utbildningen av någon som går den! För det första, är det en bra utbildning? Jag har alltid varit sugen på att jobba inom event branchen, och i projekt. Vill alltså inte att det bara är intriktat på att man blir projektladare. Vilket jag tycker att många event utbildningar verkar vara riktade mot. Finns ju inte såå många olika utbildningar att välja på i denna branch, men av det jag har läst så känns den du går mest intressant. Du får gärna svara och skriva nån rad om utbildningen, annars kan du ju alltid maila mig!

Är tacksam för svar!

Med vänlig hälsning/Kerstin

2009-02-28 @ 00:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0