16.40

Vaknade som vanligt till min gryningslampa vilket innebär att det är ljust i rummet, men inte lika ljust som igår. Tanken varade en stund till jag kom på att jag vaknade en timme tidigare idag vilket inte den riktiga solen gjorde. 

Jag är en av dom som påverkas av solens härliga strålar. Jag påverkas mer av det brinnande klotet än de hormoner jag stoppar i mig och de hormoner som springer runt i kvinnokroppen. En gång i halvåret sägs hormonerna i mig påverka mitt beteende, men jag vet inte om jag kan hålla med om det. 
Hur som helst så älskar jag solen! Bäst är den på våren då man uppskattar den som mest. Vinterhalvåret är för mig en trötthetstid, jobbigt värre, speciellt när ingen snö kommer och lyser upp landskapet. Vintern består ju nu mera av regn, dis och någon enstaka plusgrad. 
Men jag kom på mig själv att vara pigg igår, och trots mörkret utanför mitt fönster idag (och trots en timme tidigare) är jag pigg idag! Detta betyder att solen är på väg hit igen. Satte mig i soffan för att se på nyheterna men var 5 minuter försenad så jag uppmärksammade bara vädret (eftersom sporten som även visades är för mig är helt ointressant). Vädret avslutades med att visa solens uppgång och nedgång vilket visade att solen idag kommer gå ner kl. 16.13 i Stockholm, kl. 16.49 i Malmö och efter en snabb tanke borde solen gå ner ungefär 16.40 här i Varberg! Om en vecka går hon ner vid 17.00 tiden kan jag tänka. 

De e la fö hääälit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0