"En sån här kväll känner man livet i sej."

Vill dela med mig av veckans väderprognos:
Tors 11 grader, Strålande sol
Fre 16 grader, Strålande sol
Lör 15 grader, Strålande sol
Sön 16 grader, Strålande sol
Mån 17 grader, Strålande sol
Tis 12 grader, Strålande sol 


Ursäkta den dåliga skärpan. Men jag tror nog du kan urskilja temperaturen och solarna ändå. 

Jag har precis tagit en morgonpromenad. Solen strålar, bakom molnen. Men snart kommer den för att stanna. Sitter och tuggar i mig knäckebröd med bregott havssalt och dricker två dar gammal mjölk. Det är ingen idé att köpa på mig massa mat när jag inte ska vara här. Därför får jag ta vad jag har. 

Påsken är här. Det tycker jag om. I eftermiddag bär det av söder ut, till Haverdal. Det planeras stek på altanen tillsammans med Evenlia och Johanna. Jag hoppas på god mat, påskägg, promenader och kanske en sväng in till stan.
Kommer hem igen till Påskafton, Sofia ska ha kalas med picknick och Sociten är öppen. 
Det här ser jag fram emot. 

"En sån här kväll känner man livet i sej."
Abbes pappa farbror Nilsson i Madicken och Junibacken

GLAD PÅSK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0