Förändring

Det är jobbigt när det inte är som det ska, eller när det inte är som det brukar. När man helst vill att det ska vara som det ska, eller brukar. Fast det ska inte vara så antagligen. Det är så här det ska vara och kommer bruka vara. 
"Har för mycket tid att tänk på allt jag ser hos dig. Jag vet att det går över, men det är lika svårt för mig".

Tänk så bra om man levde för dagen. Just för idag och ingen annan dag. Tänk vilka bra dagar man haft då. Man hade gjort precis vad som föll en in och precis vad man känner för just då.  Men tänk hur dåligt man mått om en dag inte varit så bra. När det bara är just nu som gäller och man ser inte de kommande dagarna. 
Det är väl tur att vi vet att nästa dag kommer. 
Och att den har alla möjligheter till att bli det bättre. 

Jag skyller på mig själv. 
Förlåt. 


Förändringen är i full gång. 
Kanske blir det bättre än vad man tror. 
Eller så trillar vi dit igen. 
"Det vet inte du, det vet inte jag. 
Vi vet ingenting nu. 
Ingenting idag". 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men hjärtat, det där inlägget låter inte alls kul!

2009-04-23 @ 11:46:58
URL: http://emmacarolinelundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0