Skriver ex. arbete, lagar soppa och bakar bröd.

Efter en störtskön helg med sol, rosé, film, ärtsoppa, uteserveringar, mer film, smörgåstårta osv osv. Inledde jag idag Påskveckan med en timmes Coreträning. 
Janna och jag skriver examensarbete för övrigt. Det går sakta men säkert framåt. En framsida har vi gjort, och jag har hunnit med en lunch på Stantons tillsammans med Carro och Sofia. 
Just nu lagar Janna soppa och bakar bröd tills i eftermiddag då WEST bjuder på soppa och information om vår framtida pension, hur vi ska göra för att kunna njuta då när man har tid att njuta. 
Det är väl det som vi går och väntar på antar jag. Pensionen. 
Vi pluggar och sliter i skolan för att få fina betyg för att senare få ett bra jobb så vi kan tjäna mycket pengar och där med kunna gå i pension i förtid för att njuta av livet när man är si så där 60 år. 

Men vet du vad, jag njuter nu.

Det är väl lika bra, jag menar man kan ju faktiskt vakna upp imorgon och märka att man är död. Det vore synd. Att då komma på att ha gått miste om det fina i livet bara för att man går och väntar på pensionen. 
Men självklart ska man njuta lite extra när man varit duktigt hela livet och sparat ihop de där pengarna. 

Nu är det väl bäst att fortsätta vara effektiv med examensarbetet medans Janna lagar soppa och bakar bröd. Vi kan göra flera saker samtidigt ska jag säga er. 


Ikväll flyttar hon in igen och det ser jag fram emot. 






Kommentarer
Postat av: hanna

schnyggingbilden!! =)

2009-04-06 @ 15:39:23
URL: http://hannathehanna.blogg.se/
Postat av: Josefine

:) Tack Hanna

2009-04-06 @ 15:52:47
URL: http://josefinehildaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0