Att orientera i en stadsmiljö

Jag mår bra. 
Det är fint här i Skarpäng i Täby, våren är i full gång och jag har gått i kortalångabyxor (som mamma säger) och linne hela helgen. 
Helgen har bestått av mysig barnpassning, god mat och allmän installering här på Rösjövägen. Träffade Janna en stund igår, njöt av solen på hennes balkong och försökte varva njutning med skolarbete. 


Fredagkväll - Talang 2009 är vääldigt fängslande. 


Jag måste erkänna att jag för en stund kände mig som en stadsbo när jag utan problem (efter att ha frågat hur det där månadskortet ska användas på bussen) tog rätt buss till rätt plats. 
Tunnelbanan gick ännu bättre till T-centralen. Tills jag skulle gå mot bussterminalen. Jag upptäckte högertraffiken där nere. Plötsligt hade jag hamnat mot strömmen, jag lovar att jag var ensam som gick åt ena hållet. Och jag erkänner att jag var något skraj, jag kunde ju bli ihjäl trampad som Simbas pappa i Lejonkungen typ. 
Jag hann gå för långt ett par gånger innan jag hittade ut i den friska luften igen. 
Dessutom chockerades jag över att det var kööö till Burger King innan klockan ens slagit 10!!! 
Jag har lärt mig att i Stockholm tar man rulltrappan, inte den vanliga trappan. Men eftersom jag inte är här ifrån tänker jag fortsätta att ta den vanliga trappan och visa att det faktiskt går minst lika fort, om inte fortare. Och så får man bra hjärta och motion på köpet! :) 
En skymt av Claes Malmberg senare befann jag mig på Swedish Event (på Kungsbro Strand) som kommer vara lite av mitt tillhåll de kommande fyra veckorna. 


Min första praktikdag gick alldeles utomordentligt bra vill jag lova. 
Jag har googlat, funderat, observerat, ätit god mat, fikat, sett ett flertal skådespelare 
(då Johan hyrt ut sin fotostudie till ett castingföretag som provfilmade skådisar inför en kommande storfilm).

Efter praktiken skulle jag orientera mig till Biblioteket här i Täby. Vilket jag tillslut hittade efter att ha tagit fel buss och bytt och grejat och inte haft någon aning om vart jag var på väg. Som tur var frågade jag busschauffören om vägen vid precis rätt tillfälle. 
Annars vet endast Gud vart jag hade hamnat. 

Nu är jag i alla fall hemma i Skarpäng igen. 



Nöjd som saten för att jag faktiskt har överlevt dagen. 

Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Caroline

iihh härligt att höra lite om dina dagar. tror du passar in alldeles utmärkt i storstaden trots allt:) sväng dig med livet nu vettja!

2009-04-28 @ 12:00:36
URL: http://emmacarolinelundqvist.blogg.se/
Postat av: sophie

Hej,Jag tänkte bara fråga om det var bra att ha praktik på Swedish Event.



Var det lärorikt? Vad fick du göra?

2010-10-20 @ 16:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0