En resumé

Först vill jag be om ursäkt!t Eftersom jag lovat er där hemma i småååland att ni skulle kunna ha koll på mig här och sedan dess inte uppdaterat min annars så regelbundna dagbok. :) Jag får väl skylla på projekt E.GO och annat. Men jag lovar en förbättring, jag loovar!

Jag har alltså haft fullt upp den här veckan med plugg, besök av patrik och annat som bara måste göras. Min träningsmani håller i sig fortfarande. Jag ska väl försöka hålla ut till jul, efter det blir det väl tungt att skumpa runt med massa extra julkilon som jag som vanligt brukar räkna med :)

Förra helgen var fullspäckad. Den började egentligen redan i torsdags då jag, lotta och lovisa var på ett event i Göteborg, kul var det att äta lite mat, kolla på kläder och annat fint. Sov hos syster Louise för att dagen efter gå upp tidigt och bege mig till stationen för en bussfärd mot Stockholm. 


(Therese Albrechtsson och David Lega)

6 timmars buss sen skulle jag på möte inför praktiken på Swedish event. Jag förlitade mig på min navigator till telefon och gick vilse, fick ringa till chefen för att hitta dit, men när jag väl var där gick det bra. Så en månad ska jag tillbringa i huvudstaden till våren, intressant må ni tro :)
Eftermiddagen bestod av shopping, hittade en finfin nyårsklänning och sedan bar det av ut mot Täby. Jag och Frida (eller mest Frida) lokaliserade oss väldigt bra. Hittade hem, laddade batterierna för att senare åka in till stan igen för en sen middag tillsammans med Fridas goda vän och hans kompis, (redan här ska jag tillägga att vi var dödströtta efter bussresan eftersom vi inte sovit något).

Winter Jam 2008 var lärorikt vill jag lova. Jag har lärt mig en hel del saker som man inte ska göra i alla fall :) Det var väl lite för mycket som inte stämde. Vår uppgift låg vid ackrediteringen (tro jag det heter), vi (jag, Martin, Tove, Frida och en helgo tjej, Camilla) skulle helt enkelt pricka av press, åkare och andra "viktiga" personer när de kom samt ge dem deras badge och märkera vad de skulle ha tillgång till på området. Synd bara att vi inte fick någon överdriven information allmänt om hela eventet då alla frågorna kom till oss - vi blev mer än informationsdisk. 
Tur var att vi byttes vid lite då Carro fick låna mina varma skor när hon höll på att frysa ihjäl i snövädret och vi andra senare behövde lite miljöombyte. Kallt var det och grandiosa pizza var inte jätteuppskattat när man jobbade gratis i kylan och annat bara gick fel. Men det handlar ju helt enkelt om att lösa problemen när de kommer :) Tur då att vi fick EN öl efter den 13 timmar långa arbetsdagen (jo, jag blev nästan lite berusad av den jaaa). Vi tog oss till Carros hotell för att piffa till oss till kvällen, vi tänkte: vi får i alla fall vara med om en kul efterfest! Men så var inte fallet. Vi var trötta och frusna, när vi väl hade orienterat oss fram till andra sidan av stockholm var inte festen alls som vi tänkt oss. Tog oss snabbt tillbaka till sängen för att varva lite sömn. 

     


(LG Winter Jam 2008)

Söndagen bestod av pizza till frukost, sedan bege sig till stationen för 6 timmars bussresa hem till Göteborg, mötte upp Louise på stationen och fick sova hos henne igen. 
Så, då var det en kort resumé av förra helgen, (lagom nära tills nästa).

Veckan har som sagt bestått av lite smått och gott. Var i Borås i måndags för att marknadsföra E.GO-dagen. Jag och sebbe sladdade livsfarligt runt i hans bil på jakt efter 500 gula papperskassar, och det gick som tur var bra. :)

Nu är jag hemma efter ett Boråsbesök igen, föreventet inspiration E.GO som det skulle ha kallats är avklarat. 
Drivhuset, Pitch (som det blev) var lyckat må jag säga, roligt var det och framförallt inspirerande. Nästa gång ska vi ragga lite mer publik bara :) 
Detta var alltså en lite copy av tv-programmet Dragons Denn eller som det svenska kommer att kallas draknästet (de håller på att spela in det). 10 entreprenörer fick pitcha sina idéer till en jury som delade ut pengar för de bästa idéerna. 
30 000 låg i potten, 5000 röstades fram av publiken. Sedan bjöds det på mat och mingel. Gott och trevligt var det. Fick hem några soppåsar med kycklingklubbor, köttbullar och salta pinnar. mums:)

       


(Drivhuset Pitch)

Jag är allmänt trött i kropp och huvud nu. Så några timmars sömn kommer sitta fint. Hoppas ni haft en fin vecka och förra helg. Förbered er på 1 adventshelgen! (jag kan knappt tro det, snart är det jul....igen)

tänkte även bjuda på en bild av oss, den härliga projektgrupp som snart har överlevt projekt E.GO :)



nähä. gå och sov. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0