En god gärning

Klockan är relativt tidig och jag har redan gjort en god gärning, sitter här med en gasbinda runt armen och ser ut att må sämre än vad jag gör. Trots att jag fick cykla i ösregn känns det bra, jag har kanske idag bidragit med att någon kommer överleva en svår olycka.. (!) Jag pratar om blodgivning, det var andra gången för mig, känns bra, skönt och nyttigt. Tro det är bra för kroppen att nytt blod måste produceras så att inte blir för gammalt. :) Dessutom skänkte jag min ersättning till barncancerfonden. Så för att vara noggrann har gjort två goda gärningar innan klockan slagit 10.00!!

Tog en snabb titt i min kalender för att se vad dagen har att erbjuda, jotack, gästföreläsning av en präst kommer roa mig senare idag, "Jesus as a storyteller" - jag tro faktiskt det kommer bli bra och intressant. 
Innan dess har jag en lucka i schemat, tro jag ska ägna mig åt boken "The Leader's Guide to Storytelling". Började läsa den igår, och den var rätt lättsam, och upprepig som alla andra böcker från staterna, betalt per sida jovisst, själv hade jag strukit allt det där överflödiga och onödiga det vill säga halva boken, men det är väl bra att vara övertydlig, speciellt när engelskan inte är modersmålet. 
Ska avboka min träning idag med, ska inte trötta ut mig totalt när kroppen har ont om blod. Jag kan ju alltid bege mig ut i regnet för en frisk promenad. Men vi får väl se. Tänkte laga lite mat med indisk karaktär och leta priser på gåvor till våra kära föreläsare under E.GO-dagen. Och självklart, ragga sponsring. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0