Jaha...

Jaha säger man väl, nu var den julafton över. Men mysig var den. Och nu väntar massa ledighet då man ska beundra sina nya presenter och bara ta det lugnt. Det är allt lite julestess inför julafton trots att man är ledig. Men nu kan man bara koppla av. 

Gårdagen började som vanligt med julskinkesmörgås och öppna paketet som låg i strumpan :) Efter det samlades vi runt granen. Vi i familjen delade ut julklappar, och efter det slet vi upp dem. Så kl. 10.00 var allt det där man gått och vara hemlighets full över och alla förväntningar på vad som kan finnas under granen över. Som vanligt. 
Efter det blev det en snabb dusch och iväg till Moster Anita. Där blev det dopp i grytan och tomten kom! Hilda, Arvid och Axel hade väntat i över en halvtimme när de väl kom. Att jag njöt när jag satt där i ett hörn och såg på dem. Alla tre var lite blyga, men snart tog intresset för julklapparna över och de vågade gå fram själva till tomten för att tacka för julklapparna. 
Tiden går så fort när man har roligt sägs det, och så är fallet. Vi var snart iväg hem igen. Inväntade Sjögårdarna med respektive. Och även då delade vi snabbt ut julklapparna och sedan slet upp dem. :) 
Dagen bestod sammanfattningsvis av god mat och mysig släkt. Jag kunde inte bli mer glad över mina julklappar och det var mysigt att somna in alldeles utmattad efter dagens händelser. 

Idag ska jag bara ta det lugnt som sagt. Patrik kommer senare. Det bli nog en sväng upp till Isaberg för att se om det finns någon snö i backen. Kvällen vet man aldrig hur den artar sig. Vi ska till Lisa vet vi. Men nu har både Evelina och Johanna gått och blivit sugna på att åka till Parken ikväll. Vi får väl se hur det blir. Bra blir det nog i alla fall.

Tänkte bjuda på lite julebilder senare. Men som sagt, senare. 
Ha en underbar Juldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0